zondag 21 oktober 2012

Een zestig jarige man die houdt van treinen...

Mijn zus vroeg me een kaartje voor een man die zestig werd. Hij hield van treinen, meer bepaald locomotiefjes uit de oude tijd. Na uren van nadenken wat ik daarmee zou aanvangen, begon ik te kleuren op een tekening die ik op het internet vond. Het gekleurd resultaat was mooi, maar niets voor een zestig jarige man. Opnieuw hard nagedacht, maar er kwam niets... Ik stond net op het punt mijn zus te vragen of ze echt geen ander onderwerp wist, wanneer mijn man thuis kwam en me zag zitten tobben. Hij vroeg of hij kon helpen, en niet te geloven, hij bracht me op zo een goed idee. Uiteindelijk vind ik de kaart prachtig geworden. Maar zonder zijn hulp had ik dit niet klaargekregen... Alhoewel hij wel eens klaagt over mijn knutselaanvallen, was hij nu zelf heel fier op het resultaat :)

Hier dus de kaart:

Hij gaf me het idee om retro te denken. Hij zocht me enkele voorbeelden op het internet van retro behang en retro cirkels. Ik had onlangs een mooie achtergrond stempel gekocht bij mama die 'retro cirkels' heet (van Kars). en die kwam nu dus goed van pas. Ik stempelde hem eerst in het oranje op een licht gele achtergrond en daarna in het bruin eroverheen. De locomotief kleurde ik met copics. Uiteindelijk plakte ik het geheel op een bruine kaart. Ik vond de rechterzijde nog wat te kaal, dus begon ik opnieuw te denken (dit neemt soms meer tijd in beslag dan de kaart maken). Ik vond in mijn berg knutselspullen lint dat er perfect bij paste, en ook het contrast tussen dik en dun lint vond ik hier leuk bij gaan. Dus de kale plek opgevuld en ik helemaal gelukkig. Een label erbij met een stempel van Eline en twee halve parels om de gaatjes op te vullen. Zo het geheel was klaar, alleen nog een envelop. MAAR toen ik ging zoeken naar een envelop, kwam ik tot de conclusie dat het bruine papier een buitenmaat is en ik dus geen envelop had waar de kaart in paste... Gelukkig heeft mijn mama zo een uitgebreide collectie in haar winkel en had ze weer wat ik zocht. Ik blij en mijn zus was euforisch over het resultaat. De man die de kaart kreeg was blijkbaar heel blij met zo een persoonlijke kaart en zijn vrouw die binnenkort ook 60 wordt, is benieuwd of ze ook zo een leuke kaart krijgt :)
Dus kan ik nu weer aan de slag om mijn maalmachine in gang te zetten en te zorgen voor een kaartje dat haar aanspreekt... 
Vind het zo leuk als je iets persoonlijks kan maken, dat niemand zomaar in de winkel kan kopen... 
Missie geslaagd!!! Op naar de volgende!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten