zondag 21 oktober 2012

40 jaar

Mijn schoonbroer werd vorige week 40 jaar.
Hij houdt van de natuur, van vissen, schapen en nog veel meer. Het was niet zo heel moeilijk om iets te vinden waar hij van houdt, maar ik wilde toch eens iets anders dan gewoon een kaartje.
Ik besloot voor hem een blik te maken en dat te vullen met kleingeld.

Zo zag het eruit:

De bodem bedekte ik met kraftkarton. Hierover smeerde ik een laagje alleslijm en lijmde daarmee de gebroken schelpen op hun plaats. De achtergrond is gemaakt van wit papier, waar ik zelf wolkjes op maakte met distress-inkt. Sinds ik weet hoe dat moet gebruik ik dat regelmatig, het lijkt net echt.
Hoe doe je dit??? Wel knip uit sterk karton een rijtje wolken. Ik nam karton met een glanslaag, zoals fotopapier, dat gaat langer mee. Knip hoog, laag, zodat het lijkt dat je een wolkenhorizon hebt. Leg deze op de kaart waar je wolkjes wilt. Neem distress-inkt op je houder en wrijf je blauw van je mal naar je papier. Niet te hard drukken, meer vegen. Verplaats regelmatig je mal, leg hel eens schuin, recht, schuin naar de andere kant... Doe het in verschillende laagjes, zodat je een mooi gevulde achtergrond krijgt. Er zijn ook filmpjes over te vinden op You Tube, zo kwam ik erbij...
De stempel is er eentje van Magnolia. Aangezien ze op vakantie geweest zijn naar Italië en alle dagen de zee gezien hebben, vond ik dit wel toepasselijk. Een sticker 40 jaar erbij en nog wat vlinders gemaakt met Nellie's pons. Deze heb ik lichtjes geïnkt, zodat ze niet zo wit waren...
Omdat mijn papier net niet lang genoeg was om het blik te bedekken, plakte ik vanachter een band waarop ik met een kalligrafiepen 'hoera' schreef. Twee gouden stickerbandjes erbij en klaar...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten